ترانه ها و دلنوشته های شاعرانه  از میر حمزه طاهری هریکنده ای نوپا

ترانه ها و دلنوشته های شاعرانه از میر حمزه طاهری هریکنده ای نوپا

شبا که من می خوابم / کتاب شعرام بازه / ترانه ها بیدارن / با رنگ و بوی تازه / شعرا لونه می سازن / تو جنگل کتابم / واژه ها با قلقلک / نمی ذارن بخوابم /
ترانه ها و دلنوشته های شاعرانه  از میر حمزه طاهری هریکنده ای نوپا

ترانه ها و دلنوشته های شاعرانه از میر حمزه طاهری هریکنده ای نوپا

شبا که من می خوابم / کتاب شعرام بازه / ترانه ها بیدارن / با رنگ و بوی تازه / شعرا لونه می سازن / تو جنگل کتابم / واژه ها با قلقلک / نمی ذارن بخوابم /

محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر

 محرم ماه  پیروزی خون بر شمشیر...

دو دیده اشک باران است ، محرم

ز سوگ ،  جمله یاران است ، محرم

جهان می بارد ،  اشک ،  داغ یاران

ز  ظلم ،  نابکاران  است  ،   محرم

ز رقص و تیر و نیزه جنگ و میدان

نظر  بر  تیغ   برّان  است  ،   محرم

نه  رحمی  باشد  آنجا  از  یزیدان

عدو  را  سینه حیران است ، محرم

شکوه   و   بس  عزاداری  ،  نمایان

به ماتم نوحه خوانان است ، محرم

جوان و پیر و کودک جمله ، عاشق

جهان یکپارچه گریان است ، محرم

حسین(ع)  و  جمله  یاران  شهیدش

محرم   راه   آنان   است  ،  محرم

هدف  بر  آن  گلوی  ناز   اصغر

کمان بر چله لرزان است ، محرم

به   اشک  زینب  از  نعش   برادر

به زخم ، سم و پالان است ، محرم

گلو  بس  تشنه  از  شط  فرات  است

به راهی ، ساقی ، جانان است ، محرم

عمویی ، تشنه  و  با   مشک ،  آبش

اسیر ،  بر تیر و پیکان است ، محرم

ز قدرت  زور  و  بازوی ،  ابوالفضل

مروّت  تا  دم  جان  است  ،  محرم

دو   طفل  مسلم   از   درد   شکنجه

به بندی ، آهی  پنهان است ، محرم

به   زخم  و   نام  قاسم   تازه    داماد

به عقدش ، حجله باران است ، محرم

بدن  خونین  ،  به  آن  خار  مغیلان

به صحنه دیده سوزان است ، محرم

شهادت  گشته   کامل    با   محرم

به رمز و ریشه شاهان است ، محرم

نویسد  ‹ طاهری›   از   ماه   هجران

سخن در شعر فراوان است ، محرم

***

میر حمزه طاهری هریکنده ای (نوپا)

نظرات 6 + ارسال نظر
وحید دوشنبه 15 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 10:56 ب.ظ http://narvan.blogdoon.com

کمان بر چله لرزان است
سلام بر دوست و برادر عزیز و خوش ذوقم .
میر حمزه ی عزیز
از لطف شما ممنونم و از پیام تعزیتت سپاسگزارم.
شعرت زیبا،آهنگین،مقفا و مردف است.
شاید اگر مقید به ردیف نبودی کلامت جذاب تر می بود.
به هر حال هرکس سلیقه ای داردد.
من از این همه شور و قزیحه ی پر از عرفان صمیمی و خالصت تقدیر می کنم.
و برایت آرزوی سربلندی و پیروزی و شادکامی می کنم.
بــــــــــدرود.

راه گل سه‌شنبه 16 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 09:15 ب.ظ http://tooalachigh.blogfa.com

سلام برادر عزیزم
ممنون از حضورت تو وبلاگم
شعرت زیبا بود ولی ای کاش کمی امروزی تر بنویسی. ابراز احساس از محرم و بیان واقعه کربلا با استفاده از زبان و واژگان امروزی میتونه کارتون و جذاب تر کنه. البته این نظر منه.
بازم منتظرتون هستم

نانازی چهارشنبه 17 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 01:31 ب.ظ http://http://sogoli22.blogfa.com/

سلام من؛ به غنچه ای که صبحدم، به خنده بازمیشود!

دوست گل و عزیز من خوبی ؟؟؟اول فرارسیدن ماه محرم را به شما تسلیت میگم

حسین میا به کوفه ، کوفه وفا ندارد …
ای به دل بسته ، قدری آهسته
کن مدارا با ، زینب خسته …
یا حسین مظلوم …

امیدوارم بتواینم امسال در رکاب اقا امام حسین رکاب بزنیم و اگه قرار باشه اخرین نفس باشه برای ایشون باشه این نفس دوست گلم التماس دعا دارم ازت خیلی زیاد و محتاجم به دعایت

و منم ارزوی روزهای خوب و اروم را تو این روزا براتون ارزومندم

و در اخر من اپم منتظر حضور ناز و همیشگی تو دوست گل و عزیزم[گل][گل][گل][گل][گل] دوست گلم خوشحال میشم به منم سر بزنی من تازه با شما اشنا شدم

آرام(محمدی) شنبه 25 دی‌ماه سال 1389 ساعت 10:05 ب.ظ http://ghatreyebaron.blogfa.com

سلامی دوباره

خواستم بگم یه شعر از خودم گفتم تو وبلاگم هست به عنوان
باتو بودن

لطفی بکنید و بخونید نظر بدید

مینا یکشنبه 26 دی‌ماه سال 1389 ساعت 05:22 ب.ظ http://www.minamehr.blogfa.com

سلام آپم خوشحال میشم بیایی[گل]

نیماژ یکشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:21 ق.ظ


سلام
شعری از آقای سعید حسن زاده برای نقد و بررسی در جلسه ی دوم تیر ماه انجمن نیماژ انتخاب شده است
منتظر نظرات راه گشای شما گرامیان دروبلاگ نیماژ و همچنین محل برگزاری نشست ها هستیم
مکان : کانون ادبیات ایران
زمان : پنج شبه ها ساعت پنج عصر
www.nimage.blogfa.com
با سپاس


برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد