ترانه ها و دلنوشته های شاعرانه  از میر حمزه طاهری هریکنده ای نوپا

ترانه ها و دلنوشته های شاعرانه از میر حمزه طاهری هریکنده ای نوپا

شبا که من می خوابم / کتاب شعرام بازه / ترانه ها بیدارن / با رنگ و بوی تازه / شعرا لونه می سازن / تو جنگل کتابم / واژه ها با قلقلک / نمی ذارن بخوابم /
ترانه ها و دلنوشته های شاعرانه  از میر حمزه طاهری هریکنده ای نوپا

ترانه ها و دلنوشته های شاعرانه از میر حمزه طاهری هریکنده ای نوپا

شبا که من می خوابم / کتاب شعرام بازه / ترانه ها بیدارن / با رنگ و بوی تازه / شعرا لونه می سازن / تو جنگل کتابم / واژه ها با قلقلک / نمی ذارن بخوابم /

زائر امام رضا (ع)

زائر امام رضا (ع) ...

 السلام و علیک یا امام رضا(ع)

 (این شعر در شهریور 1391 که به مشهد مقدس رفتم برای آقا امام رضا (ع) سروده شده است)


نـــذر و نگات  ، کــــرده دلــم

بدجور ، هـــوات ، کرده دلم

آقا ، به داد مـــن بــــــــرس

مشهد ، صدات کـــرده دلم

 

آمـــــــد به دل ، زائر شــوم

قطعاً ، صدام کــــــردی ، آقا

با چشم بارانی ، کنـــــــون

ســـویت شــدم ، با اشتها

 

 
 

سویت ، مسافر می شــوم

هرچند کــه دور و  پر خطــر

من خسته نیستم  ، درپنات

مــن چشم به راهم در سفر

 

راهــــــی دراز و از کـــــویر

نــــه تشنه ام ، نـــه ناامید

آرام و آرام  ، مــــــی رسم

تا بینمت مــــــن سیر سیر

 

آقـــا ، شفــــــــاه دردمــی

حقــا ، امـــــام هشتمـــی

دانـم  ، به سجده در حــرم

دستی به رویم می کشی

 

مشهد چه روحـــانی شده

صحنت چــه بارانـــی شده

نقاره ها یت ،  خـوش صـدا

گنبد چـــــه نورانـــی شده

 

آقــــــا بیـــا  ، ردم مکـــــن

از راه دوری  آمـــــــــــــدم

محتاج ، لمس و بــوی تـــو

شاهی ، گدایت ، این منم

 

نوشیده ام یک جرعــه ای

از آب سرد و پــــر شفــــا

مهمان شدم ، طرفه حرم

یا ضامـــن آهـــــو رضا(ع)

 

آقــا ، کبـــــوتـر های تـــــو

دور حـــــرم پـر مـــــی زنند

با نــور نـــــورانی ات ، رضا

در مشهدت زائـــر شـــدم


***

میر حمزه طاهری هریکنده ای نوپا

نظرات 2 + ارسال نظر
ایرج پنج‌شنبه 31 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 02:26 ق.ظ http://www.irajansariefard.blogfa.com

سلام بنظرم سپید کار کنی ودلنوشته خوشگل تر می نویسی یه جاهایی از وزن زدی بیرون یابخاطر تنگی قافیه حرفتونتونستی بزنی حالاکه زوار مشهدشدی این چند بیت منم ببر
راه را طی کرده ام تا جان کنم قربان تو
زایری آشفته حالم بی سروسامان تو
نیمی از عمرم فنا و نیم دیگر سالهاست
مانده مبهوت کبوتر بازی چشمان تو
آنقدر ساییده ام سر را به درگاه نیاز
دستهایم گُر گرفت از گرمی دامان تو...

موفق وپیروز باشی

محسن فلاح یکشنبه 3 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 09:26 ب.ظ http://meidan999.blogfa.com

سلام درست عزیز
از اشعارت استفاده کردم.تقریبا تو قالبه شعرهای آیینیه
خوبه وکی تو وزنش بیشتر دقت کن.
از شعرهای محلی اگه سبکی هم کار کنی واسه ما خوننده ها و هم واسه پیشرفتت جواب میده.انشاءا...
این شمارمه اگه سوالی داشتی در خدمتم.09111182283

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد