ترانه ها و دلنوشته های شاعرانه  از میر حمزه طاهری هریکنده ای نوپا

ترانه ها و دلنوشته های شاعرانه از میر حمزه طاهری هریکنده ای نوپا

شبا که من می خوابم / کتاب شعرام بازه / ترانه ها بیدارن / با رنگ و بوی تازه / شعرا لونه می سازن / تو جنگل کتابم / واژه ها با قلقلک / نمی ذارن بخوابم /
ترانه ها و دلنوشته های شاعرانه  از میر حمزه طاهری هریکنده ای نوپا

ترانه ها و دلنوشته های شاعرانه از میر حمزه طاهری هریکنده ای نوپا

شبا که من می خوابم / کتاب شعرام بازه / ترانه ها بیدارن / با رنگ و بوی تازه / شعرا لونه می سازن / تو جنگل کتابم / واژه ها با قلقلک / نمی ذارن بخوابم /

پائیز هم زیباست ...

پائیز هم زیباست ...


باز کن پنجره را

امروز هوا عالی است

چشمانت را بگشای

پائیز هم دیدنی است

شکر خدا بجا آر

خلقتش ستودنی است

گوش کن ...

می شنوی ؟

صدا یی پیداست


خش خش برگها هم شنیدنی است

و من بیقرار ...

تا غروب به انتظار خواهم نشست

غروب زرد و طلایی اش دیدنی است

و تا شب هم منتظر خواهم ماند

شب سرد و درازش نوشتنی است

بگذار قلم  بردارم

و عاشقانه بنویسم

آنچه در افکار من می گذرد

آنچه که از پائیز نگفته ام

آنچه که در ذهن من سوسو می کند

از پائیز .... بله پائیز

از ایام سکوت و طولانی اش

از چهره طبیعت بی نظیرش

از شگفتی های آسمانی اش

فصلی که تنهایی ام را به خاطرم می کشد

از عشقم ...

از آرامشم ...

از گریه ام ...

از خاطرات کهنه و بایگانی ام

از خرید و گام اول دبستانی ام

و چقدر زیباست ، جنگل

با برگهای مرده ی  رنگارنگ

و چه زیباست مردن برگها

حیف نیست این برگها بپوسند؟

نمی توانم سکوت اختیار کنم

فقط به باغ می نگرم

بی اختیار می نویسم

از قطره های  زلالی که روی برگ ها سر می خورند

از حرکات موزون برگهایی ...

که با تلنگر باد به هر سو می غلطند

از پیچش تارهای عنکبوت صیاد

خوشحالم...

خوشحالم از ...

رقص برگهای درخت صنوبر ، کنار باغ

زوزه عاشقانه نسیم سرد

نوازش عاشقانه باران

آغاز پوشیدن تن پوش ضخیم

پچ پچ گنجشکهای گرسنه

آواز کلاغی در انتشار خبر

قدم های باغبان زحمت کش و عاشق

فرا رسیدن نم نم پائیزی

به به ... امروز چقدر زیباست

و من هم از این بابت خرسندم

و لذت می برم ...

لذت می برم

از جنبش گردوهای نچیده بر شاخه ها

از ریزش دانه ها در بوته ها

تلاش مورچه ای برای ذخیره  غذا

قدم های آهسته حلزون عابر

چشمک برگهای کوچک شاخه ها

تشعشع نور آفتاب ، از لابلای شاخه ها

انعکاس نوری سفید از دل قطره ها

رقص علف های زرد  از ساز نسیم

موسم آرامش زمین

لبخند کشاورز خسته از دروی برنج

شادی کودک دبستانی به هنگام مهر

پرواز شاپرک ها ی روشن در صحرا

چهره رنگا رنگ درختان از دور

پرواز قاصدکهای خندان

نوبت چرای دام ها در صحرا

موسم خوابیدن شالیزار و زمین

قدرت پروردگار در زمین

بله ...

پائیز  زیباست

و من هم خیلی خوشحالم

***

میر حمزه طاهری هریکنده ای (نوپا)

نظرات 7 + ارسال نظر
حسین شکیبافر شنبه 15 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 06:10 ب.ظ http://mazna.ir

وبلاگ بسیار زیبا و اشعاری زیباتر دارید در صورت تمایل می توانید با ایجاد حساب کاربری در سایت، اشعار و ... را جهت درج در سایت ارسال نمایید./مازنا

مرضیه انساندوست چهارشنبه 19 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 11:57 ق.ظ http://ensandoustpoem.blogfa.com/


زن که باشی
فرقی نمی کند
جنگی ده ساله به راه بیاندازی
یا سیصد سال از عمرت را
صرف بیدار کردن شوهرت کنی...

سلام مهربان ؛ " پرده را کنار بزن! " به روز است و چشم به راه ...
قدم رنجه کنید

بهار خانوم شنبه 22 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 10:48 ق.ظ

فصلی که تنهایی ام را به خاطرم می کشد

از عشقم ...

از آرامشم ...

از گریه ام ...

از خاطرات کهنه و بایگانی ام

بسیار زیباست....از حضورتون در وبلاگم مشعوف شدم

عسل دوشنبه 1 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 12:13 ب.ظ http://icegirl-lovely.blogsky.com

سلام زیبا بود

سجاد و الینا چهارشنبه 24 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 12:19 ق.ظ http://new-sms-poem.blogsky.com

سلام دوست عزیز ممنون از حضورت
خوشحالم که خوشتون اومده
مطالب وبلاگ شما هم عالیه
ولی وبلاگتون یه مشکل کوچیک داره اونم اینه که دیر لود میشه
با یه نگاه کوچیک که من کردم فکر میکنم این مشکل واسه یه کد هست که میخواد از سایت www.radtech.parsspace.com لود بشه
اگه کد رو میدونید چیه پاکش کنید اگر هم نمیدونید قالب رو عوض کنید درست میشه بازدیدتون هم میره بالا

ببخشید اگه فضولی کردم قصدم کمک بود
بازم به ما سر بزنید
امیدوارم موفق و پیروز باشید دوست عزیز

فرزانه شیدا یکشنبه 3 دی‌ماه سال 1391 ساعت 10:34 ب.ظ http://fsheida.blogfa.com

سلام امید حالتون خوب باشه مدتی طولانی درنت نبودم وبیمار بودم اما الان چندی میشه که رگشتم ومرسی که جویای احوالم بوید وبه وبلاگم سر میزدید درحال حاضر بیشتر اشعارمو در وفیسبوکم مینویسم وخوشحال میشک اگر فیسبوکی دارید ادد کنیم تا از اشعار شما بی خبر نمونم این وبلاگ شما فونتش با من نمیخونه واشکال مربع وغیر میبینم ونمیتونم مطالب رو بخونم امید شادی همیشگی شما رو دارم موفق ومانا باشید
facebook

Farzaneh Sheida

کیانوش جلالی کندلوسیcsrkianoosh@gmail.cim پنج‌شنبه 7 دی‌ماه سال 1391 ساعت 03:03 ب.ظ

سلام . همشهری عزیز.اشعارتان زیبا بود . ولی به دلیل مازندرانی بودن چند نکته را یاداوری میکنم.1-در شعر پاییز تان اشاره ای داشتید به اینکه . (و چه زیباست مردن برگها )که چنین احساسی برازنده ان شعر نیست.یا در قسمت دیگر گفتید (زوزه عاشقانه نسیم سرد) زوزه توسط عاشقان متداول نیست کلمه دیگری جایگزین کنید بهتر است.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد